söndag 1 augusti 2010

Thanks for wasting my time Patrik

Det ringde en så kallad aktieanalytiker i förra veckan. På brittisk engelska ville han tipsa mig om en aktie som inom 90 dagar skulle komma att få en ”kraftig kursrörelse uppåt”. Efter flera minuters monolog om firmans förträfflighet (och en otåligt hummande Patrik) lovar han att skicka över mer information per mail. Jag tyckte det lät skumt men var glad att lägga på luren.

När han återkom i veckan så meddelade jag artigt att jag inte var intresserad. Till min förvåning så var hans moget övervägda svar på detta ”thanks for wasting my time Patrik”. Seriöst. Firman han ringde från hette Strathclyde associates och visar sig finnas med på finansinspektionens lista över kända bedragare. Tydligen belånar folk sina hus för att investera i den här sortens ”säkra vinstaffärer”.

Inga kommentarer: