onsdag 8 september 2010

Blixtar och dunder

Vaknade av åskan – tror jag. Eller om var det AC:n som hade slutat funka. Det var i alla fall varmt i sovrummet och ett jäkla oväder utanför fönstret. Men det var inte bara kylan som var trasig, inte en enda elpryl verkade fungera. Med tanke på vädret vore det inte konstigt om strömmen hade gått. Fan!

Men efter lite avancerat detektivarbete (husen runt omkring oss verkade ha ström, i trapphuset lyste lampan) så började jag ifrågasätta strömavbrottsteorin.

När jag kontaktar receptionen så frågar de försynt om jag betalat elen. I förskott.

Ett ingenjörsbesök senare står jag där igen med ström, 1000 kronor fattigare.

Att betala elen i förskott är definitvt bra för elkonsumtionen. Och en tankeställare kring vad våra magiska under egentligen kommer ifrån. Kolproducerad el.

Inga kommentarer: